„Mole książkowe”
Zachęcanie i mobilizowanie uczniów do czytania książek z poza kanonu lektur obowiązkowych to prawdziwe wyzwanie, zwłaszcza w dobie komputerów.
Co zrobić, by uczniowie czytali? Jak ich zachęcić?
W naszej szkole pomocny okazał się projekt pt. „Piramida czytelnicza”, którego adresatami byli uczniowie klasy II i III. Celem konkursu było przede wszystkim rozbudzenie zainteresowań czytelniczych oraz promowanie czytelnictwa wśród uczniów, jako sposobu spędzania wolnego czasu, a także wyrabianie nawyków właściwej rywalizacji oraz wspólnej wesołej zabawy.
Przez niemal cały rok uczniowie czytali dowolne książki, a następnie przygotowywali ilustrację książek w formie ” mini cegiełek”, na których umieszczali tytuł i autora książki oraz ilość przeczytanych stron.
Z zebranych okładek urosły dwie wspaniałe piramidy, które obrazują ogrom wysiłku i zaangażowania wszystkich uczniów w realizowany projekt.
Maj był czasem podsumowania projektu i wyłonienia klasowych zwycięzców, którzy przeczytali największą ilość stron. A oto wyniki:
„Molami książkowymi” w klasie III zostali
I miejsce – Aleksandra Kawa – 7350 przeczytanych stron
II miejsce – Celina Fluder – 7337 przeczytanych stron
III miejsce – Kornelia Dziewit – 5330 przeczytanych stron
IV miejsce – Zofia Nowakowska – 1849 przeczytanych stron
V miejsce – Jagoda Kuś – 1584 przeczytanych stron
Łącznie wszyscy uczniowie klasy III pod opieką p. Beaty Głodowskiej przeczytali : 31 255 stron
„Molami książkowymi” w klasie II zostali natomiast:
I miejsce – Hanna Gajdek – 2282 przeczytanych stron
II miejsce – Klaudia Kawula – 2121 przeczytanych stron
III miejsce – Hubert Błażej – 1403 przeczytanych stron
IV miejsce – Krystian Krajewski -v898 przeczytanych stron
V miejsce – Krystian Flis – 898 przeczytanych stron
Natomiast łącznie wszyscy uczniowie klasy II pod opieką p. Anny Kocój przeczytali : 13 198 stron
Dla najwytrwalszych czytelników pan dyrektor ufundował nagrody w postaci słodkości i biletów do kina.