AKTUALNOŚCI PROJEKTY EDUKACYJNE

Młodzi i Konstytucja 3 Maja

W tym roku szkolnym w ramach przygotowań do uczczenia święta narodowego nasi uczniowie wzięli udział w szkolnym projekcie edukacyjnym: Młodzi i Konstytucja 3 Maja.

Poszczególne klasy pod opieką wychowawców realizowały różnorodne zadania związane 232. rocznicą uchwalenia Konstytucji 3 Maja. Finał działań projektowych miał miejsce 28.04 podczas uroczystego spotkania na sali gimnastycznej, w czasie którego uczniowie zaprezentowali  efekty swojej pracy.

Młodsi w artystyczny sposób pokazali symbole narodowe. Klasa 1a przygotowała  godło, które zostało utworzone z wielkich puzzli, natomiast uczniowie klasy 1b stworzyli żywą flagę, wykonując choreograficzny układ z biało-czerwonymi kawałkami płótna.  Klasy II i III wspólnie zaintonowały jedną z majowych piosenek pt.: Konstytucja 3 Maja.

Starsi uczniowie również pracowali nad zadaniami projektowymi. Klasa IV przygotowała biało-czerwone kotyliony, a podczas akademii zapoznała nas z genezą tej ozdoby i opowiedziała o jej symbolice. Zadaniem klasy V było stworzenie patriotycznych plakatów oraz przygotowanie naklejek-niespodzianek dla młodszych uczniów. Afisze tworzyły dekorację sali podczas piątkowego spotkania, zaś naklejki z hasłem: Jestem Polką, Jestem Polakiem zostały sprezentowane tego dnia wszystkim młodszym koleżankom i kolegom. Na każdej z nich piątoklasiści wypisali atrakcje turystyczne Polski, by zachęcić młodych podróżników do zwiedzania naszej Ojczyzny. Klasa VI, wspierając się podręcznikami z historii i zasobami Internetu, przygotowała quiz wiedzy o ustawie regulującej ustrój prawny Rzeczypospolitej uchwalonej w 1791 roku. Został on przeprowadzony przez szóstoklasistów pomiędzy klasami VII i VIII w tygodniu poprzedzającym majowe święto. Pierwsze miejsce wywalczyła reprezentacja klasy VIII. O  ostatecznym wyniku zadecydował zaledwie jeden punkt przewagi nad klasą VII, której przedstawiciele dzielnie walczyli do samego końca. Siódmoklasiści pracowali nad Konstytucją Młodych. Obejrzeli inspirujący materiał przygotowany przez młodych ludzi, a potem dyskutowali i tworzyli własne postulaty. Pracowali dwujęzycznie, tłumaczyli bowiem słowa klucze z języka polskiego na język angielski. Klasa VIII przygotowała prezentacje multimedialne dla młodszych kolegów opowiadające o wydarzeniach i osobach, które przyczyniły się do uchwalenia konstytucji. Uczniowie tej klasy zaprezentowali swoje prace przed klasą VI podczas wspólnej lekcji historii poświęconej czasom Stanisława Augusta Poniatowskiego.

Święta narodowe skłaniają do refleksji. Budzą pytania o to, jak młodzi ludzie rozumieją patriotyzm? W jaki sposób odczuwają  i pokazują miłość do własnego kraju? Co znaczą dziś dla nich zdania: Jestem Polką, Jestem Polakiem?

Wierzę, że poszukiwanie odpowiedzi na te pytania zaczyna się u nich w miejscu, które leży po lewej stronie klatki piersiowej i daje sygnał cichym, rytmicznym biciem,  gdyż: Polska to taka kraina, która się w sercu zaczyna.

 

Zapraszam do obejrzenia prezentacji z działań projektowych:

https://onedrive.live.com/view.aspx?resid=A44E5037BAF07406!57137&ithint=file%2cpptx&authkey=!ABDLtLRqDQPbLXk

 

Loading

Powiązane wpisy