Szkolna kampania klasy VII
Kampanie społeczne mają na celu informować, promować wartości lub zmianę postaw, a przede wszystkim zwracać uwagę na sprawy ważne.
W marcu klasa VII pracowała na języku polskim nad zagadnieniami dotykającymi problemów młodych ludzi. Wśród poruszanych tematów znalazły się: sięganie po używki, umiejętność przyjęcia postawy asertywnej, poszukiwanie pomocy i informacji o wsparciu, które może zapewnić psycholog czy pedagog oraz rozpoznawanie różnego rodzaju przemocy.
W trakcie tworzenia kampanii uczniowie: przeglądali strony poświęcone wsparciu młodzieży www.niebotak.pl, www.gettoknowyourself.pl; wybierali zagadnienia, nad którymi później pracowali; przygotowywali omówienie artykułów; pracowali w grupach lub indywidualnie nad plakatami informacyjnymi; wykonywali koszulki zaprojektowane wedle własnych pomysłów lub zainspirowane bogactwem zasobów internetowych (hasła umieszczone na nich miały promować zdrowe nawyki, zachowania i postawy). Zorganizowali także wystawę plakatów oraz t-shirtów. Na koniec kampanii wystąpili z prezentacją swojego przedsięwzięcia przed kolegami z klasy V i opowiedzieli o efektach swojej pracy.
Z pewnością warto zabierać głos w ważnych sprawach. Poszukiwać informacji, przetwarzać je i dzielić się nimi. Problemy spotykają wszystkich, ważne, by umieć znaleźć wyjście, pomóc sobie oraz mieć świadomość, że istnieją rozwiązania i nawet te niełatwe, trudne sprawy, jak uzależnienia, przemoc czy brak umiejętności asertywnego zajęcia stanowiska rokują dobrze, gdy wiemy, jak na nie reagować.
Klasa VII wie, gdzie szukać pomocnych informacji, zna teorię, a pracę nad projektem kampanii wykonała świetnie. Byli zaangażowani i ożywieni. Rozmawiali i pracowali nad swoimi tematami. Miło było patrzeć na tych młodych ludzi zdobywających wiedzę o tym, jak sobie radzić w trudnych sytuacjach, miło było także obejrzeć wyniki ich starań i posłuchać tego, co mają do powiedzenia.