Co zrobić, by zrozumieć, jak wygląda dzień niepełnosprawnego dziecka? Wczuć się w jego rolę!
5 listopada uczniowie klas I-III mieli okazję uczestniczyć w warsztatach „Wchodzę w rolę”, organizowanych przez Fundację „Potrafię Pomóc” z Rzeszowa. Uczniowie mogli zmierzyć się z problemami, które na co dzień pokonują ich niepełnosprawni rówieśnicy. Poruszanie się za pomocą wózka inwalidzkiego, o kulach, z laską w czasie, gdy opaska zasłania oczy, to kilka zadań, z którymi borykali się nasi uczniowie. Musieli również poradzić sobie z komunikacją bez słów oraz wykonywaniem różnych czynności bez użycia jednej ręki lub nogi. Dzieci dowiedziały się, jak zaproponować pomoc osobie z niepełnosprawnością albo jak pomóc, żeby nie zaszkodzić. Każdy uczestnik warsztatów mógł przekonać się jakie są rodzaje niepełnosprawności i jak wygląda codzienne życie ich rówieśników. Jak wielkim problemem może być pokonanie kilku schodków lub krawężnika. Zdały sobie sprawę, jak takie sytuacje mogą utrudnić, a czasem uniemożliwić zwykłe funkcjonowanie.
Przeprowadzone zajęcia stworzyły szansę, na to by najmłodsi oswajali się z obecnością osób niepełnosprawnych w swoim środowisku, co w przyszłości pomoże przełamać bariery we wzajemnym kontakcie.