AKTUALNOŚCI WYCIECZKI EDUKACYJNE

Wyobraźnia kontra technologia – wycieczka edukacyjna klasy IV i V

4 lutego w naszej szkole odbyła się wycieczka edukacyjna realizująca zagadnienia podstawy programowej z zakresu percepcji sztuki i kultury. Edukacja w tym wydaniu miała na celu wprowadzanie uczniów w świat filmu, poszerzanie poprzez ciekawe obrazy filmowe ich wiedzy o świecie, dostarczanie im nowych doświadczeń społecznych i artystycznych.

Tym razem uczniowie przenieśli się w świat pełen magii i niezwykłych przygód. Zapewniła im to kontynuacja uwspółcześnionej adaptacji powieści Jana Brzechwy pt. „Kleks i wynalazek Filipa Golarza”.

Seans poprzedzony był prelekcją, w której eksperci zwracali uwagę na to, czym są emocje, jak wpływają one na nasz rozwój, jak możemy sobie z nimi radzić oraz jak mogą być odbierane przez różne osoby. Wiedza ta umożliwia lepsze rozumienie siebie, własnych reakcji oraz lepsze rozumienie innych osób z naszego otoczenia.

Film skłonił uczniów do refleksji nie tylko związanych ze światem emocji – poruszał wiele różnorodnych walorów edukacyjnych takich jak:

rzeczywistość pełna wyzwań technologicznych.

– człowiek i sztuczna inteligencja.

– radość spędzania czasu poza siecią

ponadczasowa moc opowieści,

– poszukiwanie swoich korzeni i wartość rodziny,

– wyjątkowość dziecięcej percepcji i wrażliwości,

lekcja empatii,

zemsta jako złe rozwiązanie.

Uczestnictwo w takich wydarzeniach, jak wspólne wyjazdy do kina może stanowić ważne i atrakcyjne narzędzie w pracy wychowawczej, bardzo pomocne w rozmowach na temat wartości, modeli postępowania, czy światopoglądu. Na przykładzie prezentowanych przez filmowych bohaterów postaw i wyborów, które podejmują, dużo łatwiej jest nam budować wzajemny dialog i angażować się do świadomej dyskusji.

 

Powiązane wpisy