AKTUALNOŚCI PROJEKTY EDUKACYJNE
Boski pokaz
18.03 na zakończenie szkolnego projektu edukacyjnego NA OLIMPIE prowadzonego w ramach lekcji języka polskiego w klasie V odbył się na sali gimnastycznej: Mityczny pokaz mody. Zaproszonych gości reprezentowała cała szkolna gawiedź. Tuż po występie ogłoszono wyniki Szkolnego Konkursu Mitologicznego zorganizowanego przy pomocy wspomnianej powyżej klasy.
O odzieniu słów parę
Pokaz strojów greckich bóstw i herosów przygotowany został przy pomocy uczniów oraz ich rodziców. Większość atrybutów wykonano ręcznie z iście koronkową precyzją. Tunikami okrywającymi boskie członki były stare prześcieradła i firany po recyklingu:), a wieńce laurowe dumnie osadzone na licach kompanów Zeusa wzorowane na olimpijskich prototypach. Stworzony specjalnie na tę okazję układ choreograficzny oraz wybrany podkład muzyczny miały być spójne i nieść przesłanie oraz wiarę w to, że warto działać wspólnie i ufać, iż kiedyś wszyscy razem spotkamy się TAM, gdzie nie ma wrogów i wojen, a tylko ptaków śpiew i słońca blask.
I kilka następnych o zmaganiach
W Konkursie Mitologicznym, który odbył się tydzień wcześniej (12.03) i był także jednym z projektowych etapów, wzięli udział reprezentanci klas starszych. Zmagali się z VII konkurencjami sprawdzającymi ich znajomość: mitów greckich, cech charakterystycznych bogów i herosów, związków frazeologicznych oraz definicji słów ściśle powiązanych z antyczną filozofią i kulturą. O zwycięstwie dziewczyn z klasy VI przesądził zaledwie jeden punkt.
I miejsce – Zuzann Rak i Joanna Wilczyńska (VI klasa)
II miejsce – Karolina Grzebyk i Tymoteusz Pytko (VII klasa)
III miejsce – Kina Baran i Justyna Sagan (VIII klasa)
Wyróżnienie – Kinga Szalacha i Karol Gosztyła (VII klasa)
W ramach nagrody zwycięzcy otrzymali wieńce laurowe samodzielnie przygotowane dla nich przez uczniów klasy V. Miały one nawiązywać do najwyższych odznaczeń olimpijskich mających swe początki właśnie w antycznej Grecji. Stylizowane na starożytną formę dyplomy przygotowała Pani Marzena Bardzik, zaś nagrody (bilety do kina) sfinansował Dyrektor Szkoły.
Projekty edukacyjne zakładają samodzielną pracę uczniów przy wspierającej/naprowadzającej roli nauczyciela. Mają poszerzać horyzonty myślowe młodego człowieka, uczyć go samodzielności w zgłębianiu tajników wiedzy, rozbudzać wrodzoną dziecku ciekawość poznawczą oraz jego zainteresowania. Moim zdaniem, jednym z najciekawszych ich atutów jednak jest to, iż dzieci muszą wyjść z ławek, by w pełni w nich uczestniczyć, a wtedy zaczyna się także dobra zabawa. I to chyba dla ucznia jest najatrakcyjniejsze w działaniach projektowych. Uczyć się, a równocześnie całkiem nieźle bawić się w szkole:).