AKTUALNOŚCI WYCIECZKI EDUKACYJNE

Świat w pigułce oczami klasy VI

W dniach 7-8 maja klasa VI wyjechała na wycieczkę klasową, która okazała się podróżą po całym świecie ;) W poniedziałek zwiedzaliśmy Park Miniatur i Warownię w Inwałdzie. Nasza Pani przewodnik Pani Honorcia, zabrała nas w podróż przez Australię, Grecję, Włochy, Polskę, Wielką Brytanię, Chiny, Francję, Meksyk, wprowadzała nas w tajniki historii różnych budowli, osób i miejsc   z nimi związanych. W ciągu zaledwie jednego dnia stanęliśmy pod Wieżą Eiffla, przy moście Tower Bridge,  na Placu św. Piotra, przy posągach Moai, pod Bramą Brandenburską, przy gondoli cumującej w kanale wodnym otaczającym Plac św. Marka czy koło Muru Chińskiego.

Miniatury to nie jedyna atrakcja tego dnia. Miasteczko, zamek, warownia i smoki świetnie obrazowały życie ludzi w czasach średniowiecznych. Własnoręcznie wykuliśmy ozdoby z metalu w chacie kowala, zrobiliśmy naczynia w chacie garncarza, tkaliśmy materiał u tkaczki i skręciliśmy linę w chacie powroźnika. Największą uwagę skupił Pan Mateusz, który najpierw uczył nas strzelać z łuku, a następnie oprowadził nas po sali tortur i zbrojowni i szczegółowo opisał co do czego służyło. Chwilami musiał jednak przerywać  objaśnienia, gdyż zza ścian było słychać krzyki torturowanych poprzednich turystów – jak twierdził ;)

Mały lunapark z łodzią pirata, autoscooterami, zielonym labiryntem, kinem 5D  i innymi atrakcjami oraz paintball laserowy były świetnym uzupełnieniem czasu w tym dniu.

Wtorkowy wyjazd do Energylandii i możliwość skorzystania ze wszystkich atrakcji skutecznie najpierw rozbudził nasz apetyt na szaleństwo, a następnie pozbawił nas resztek sił. Dragon, Speed water coaster, Mayan czy Formuła roller coaster to tylko wybrane atrakcje, które przewracały nasze żołądki do góry nogami, ale jednocześnie sprawiały, że chcieliśmy jeszcze więcej, a przeżycia i emocje są niezapomniane. I choć nie wszyscy odważyli się skorzystać  z wszystkich atrakcji, nikt nie żałował wspólnie spędzonego czasu.