AKTUALNOŚCI INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROJEKTY EDUKACYJNE

PROGRAMOWANIE? JESTEM NA TAK! INNOWACJA PEDAGOGICZNA

Innowacja pedagogiczna PROGRAMOWANIE? – JESTEM NA TAK! opracowana została dla uczniów Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Mogielnicy, którzy będą uczestnikami zajęć edukacyjnych w ramach koła programistycznego.

Zainteresowani uczniowie będą mogli poznać tajniki programowania i zdobyć podstawowe umiejętności w tym zakresie. Intencją autora innowacji jest również przekonać uczniów, że programowania można i warto uczyć się już od klasy I oraz, że nauka kodowania może być dla nich doskonałą zabawą, w trakcie której oprócz zdobywania kompetencji programistycznych zdobędą umiejętności rozwiązywania problemów, rozwiną praktyczne i abstrakcyjne myślenie, nauczą się wykrywania i korygowania błędów, rozwiną umiejętność współpracy z innymi, a także nauczą się skupiania uwagi i cierpliwego poszukiwania właściwej drogi do celu.

Zajęcia kodowania będą również doskonałą okazją, by pokazać dzieciom nowe zastosowania tabletu czy komputera jako użytecznego narzędzia do zdobywania kolejnych umiejętności, rozwijania zainteresowań oraz tworzenia własnych projektów – niezależnie od wieku.

Podczas zajęć z uczniami zostaną wykorzystane:
Platformy edukacyjne
Code Studio https://studio.code.org/
Scratch https://scratch.mit.edu/

Gry edukacyjne
Blockly Games https://blockly-games.appspot.com/?lang=pl
Code Monkey https://www.playcodemonkey.com/

Klocki Cube&Code to interaktywny system wspierający rozwój logicznego myślenia u dzieci w wieku wczesnoszkolnym, zaprojektowany dla dzieci, które jeszcze nie potrafią biegle czytać, nie obsługują aplikacji w komputerze. Jego innowacyjność polega na tym, że nie potrzebują do tego ani tabletu, ani komputera. A system będzie mógł się komunikować z różnego rodzaju robotami dla dzieci, które są dostępne na rynku np. z robotem Photon.

Robot Photon http://www.meetphoton.com/pl/o-robocie to – jak mówią jego twórcy – pierwszy na świecie interaktywny robot, który rozwija się razem z dzieckiem, pomaga najmłodszym poprzez zabawę i rywalizację nauczyć się logicznego myślenia, podstaw programowania, ale też tzw. umiejętności miękkich. Robot zintegrowany jest ze smartfonem lub tabletem. Dzieci rozwiązując zadania otrzymują specjalne punkty, dzięki którym później mogą odblokować nowe możliwości robota, a inne ulepszać. W ten sposób Photon rozwija się razem z dzieckiem.

Zajęcia z wykorzystaniem klocków Cube&Code i robota Photon planowane są od stycznia 2017- w tym czasie będzie możliwość jego zakupu).

Autorski blog http://programowaniejestemnatak.blogspot.com, będzie bazą wiedzy dla uczniów do samodzielnej pracy w domu. Programowanie rozwija umiejętności, które czynią nasze życie lepszym. Umiejętność logicznego i analitycznego myślenia oraz poszukania optymalnych rozwiązań pozwoli uczniom wszechstronnie się rozwijać i osiągać sukcesy w procesie uczenia się, które przekładać się będą na sukcesy w życiu. Uczniowie nauczą się również samodzielności, zaradności i kreatywności, współpracy w grupie oraz dzielenia się swoją wiedzą z rówieśnikami.

Loading

Powiązane wpisy